torsdag 8 maj 2014

Sollentuna bilskrot

Idag tog lärar-Gurra med oss i klassen till en öppen bilskrot i närheten av Akalla.
Kanonkul!
Och försatans kyligt i luften.

Jag tog på mig uppgiften att försova mig idag. Någon måste väl göra det?

Anlände alltså aningen sent till skroten och började trevande teckna.
För att kunna Slappna Av Och Ha Kul bestämde jag mig för att teckna utan att titta på pappret.
Det gick såhär:

Två bilar här. Med och utan motorhuv.Tycker att jag lyckades fånga känslan av "skrot".
En hög med däck. 
Tire fire!
En bil utan motorhuv och en ratt med muff och detonerad airbag (just den sistnämnda är ju väldigt tydlig...)
Plastpåse/folie-knöl och en bil med öppen motorhuv.
Självporträtt i ett bilfönster (ser ut som en tomte) och trasig bildörr inifrån.
Och sist men inte minst, en teckning från under motorhuven, eller som Walle beskriver det: Höhö, barnteckning. :-)
 
Förlåt för skitdåligt fotograferade bilder.
Har meddelat personer i närhet inför min kommande födelsedag att jag BARA önskar mig en scanner, inget annat tack hej.
*håller tummarna*

God tur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar