fredag 4 december 2015

korvkorvkorv

Äntligen är jävla november över. Jag visste det inte förut, men nu förstår jag. Det är den sämsta månaden.
Eftersom jag har en tendens att projicera mänskliga känslor på ting och koncept, får jag aningen dåligt samvete över att trasha november såhär, men november har även ett ansvar själv faktiskt.
Att sluta vara så jävla dåligt.
Nu har vi i alla fall tomtat in i december och juletider vilket skänker mig viss inre frid. Kanske är det en placeboeffekt, men all påklistrad julhets uppehåller hjärnan rätt bra. Jag har redan hunnit med både adventsbak och julpyssel, och jag ser duktigt på julkalendern varje dag.
Om jag bara blundar riktigt hårt kan jag nog klara mig förbi världsledan månaden ut.

Seriekollektivet Trippeltutte som jag är medlem i har på det senaste ritat en almanacka för 2016. Jag roffade åt mig september och december, och fixade även omslaget. Som vanligt tog jag mig vatten över huvudet, då jag tydligen tror att tiden är oändlig, men nu är vi äntligen färdiga!
 Kanske på din vägg nästa september och december?:


PoK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar